réalisateur

scénariste

studios

  • Recorded Picture Company (RPC)
  • HanWay Films
  • Ingenious Media
  • Northern Ireland Screen
  • Scope Pictures

distributeur

  • SVBiz Inc.

Bandes-annonces & Images

Revues de presse

Agence QMI

Lire la critique

Les images, à la fois violentes et crues, marquent durablement plus qu'elles ne choquent. On ressort de Gratte-ciel assommé, désorienté, ne sachant pas trop comment aborder ce long métrage complètement fou, mais qui possède néanmoins un goût de «revenez-y». Brillant!

Isabelle Hontebeyrie Lire la critique complète

Cinéfilic

Lire la critique

On retiendra d'High-Rise une reprise d'ABBA par Portishead, enregistrée pour le film, peut-être le seul élément franchement réussi d'un film qui essaie beaucoup mais n'accomplit aucunement ses objectifs. 

Olivier Bouchard Lire la critique complète

The Hollywood Reporter

Lire la critique

Rarely have so many classy ingredients added up to such a muted, muddled, multi-storey mess. 

Stephen Dalton Lire la critique complète

Rogerebert.com

Lire la critique

The movie retains Ballard’s not-uncheerful mordancy, and brings home his conviction that what we convince ourselves to be the best of all doesn’t need much of a tilt to become the absolute worst.

Glenn Kenny Lire la critique complète

Cinema Blend

Lire la critique

A tour-de-force of visceral imagery and subtext, High-Rise is pulverizing, powerful, and brazenly idiosyncratic, in a style that’s gloriously rare, especially for modern cinema.

Greg Wakeman Lire la critique complète

Variety

Lire la critique

'Crash' novelist J.G. Ballard's 1975 tower-block thriller provides a retro battlefield in which Brit genre rebel Ben Wheatley can run amok.

Paul Debruge Lire la critique complète

The Wrap

Lire la critique

In Ben Wheatley’s sleek adaptation of the J.G. Ballard novel, the wealthy residents of a futuristic apartment building savagely turn against each other.

Sam Fragoso Lire la critique complète

Rolling Stone

Lire la critique

Tom Hiddleston kills his way to the top in this adaptation of J.G. Ballard's dystopian cult novel.

Peter Travers Lire la critique complète