Réalisation

Production

Scénarisation

studios

  • Color Force
  • Random House Films

distributeur

  • Alliance Vivafilm

Bandes-annonces & Images

Revues de presse

Médiafilm

Pauvre
Lire la critique

Il manque à cette adaptation du best-seller de David Nicholls un souffle romanesque puissant, qui aurait tonifié ce pas de deux monotone. Noeud du problème : l'origine littéraire du récit, qui n'est jamais transcendée.

Martin Bilodeau Lire la critique complète

The Gazette

Bon
Lire la critique

One Day wanders into several mini-dramas, mostly concerning Dex, who is the activist of this story; Emma is frequently the woman in waiting, a lost soul yearning for her soulmate.

Jay Stone Lire la critique complète

Cinema Blend

Bon
Lire la critique

Telling a love story over the course of 20 years is no easy task, and One Day had everything it needed to pull it off, but loses something crucial in the leap from page to screen.

Katey Rich Lire la critique complète

The New York Times

Lire la critique

And as it traces the orbit of their devoted friendship and almost-love, One Day turns an episodic story into an anthology of feelings and associations, many familiar, a few surprising, some embarrassing and one or two worth holding onto.

A. O. Scott Lire la critique complète

Joblo.com

Pauvre
Lire la critique

Once again, Hollywood has given us another film that shows us it's all but impossible to lead a remotely fulfilling life unless you eventually settle into a dull relationship.

Chris Bumbray Lire la critique complète

The Hollywood Reporter

Lire la critique

Lone Scherfig, the Danish director who is fast becoming one of the foremost interpreters of British culture, has performed a bit of magic in One Day, the film adaptation of David Nicholls' best-selling novel.

Kirk Honeycutt Lire la critique complète

Rolling Stone

Échec complet
Lire la critique

This tear-jerking twaddle, adapted by David Nicholls from his 2009 bestseller, is nearly as bad as Anne Hathaway's British accent, which is heading for infamy.

Peter Travers Lire la critique complète

Voir

Acceptable
Lire la critique

Le résultat final se révèle une suite de courts chapitres s'enchaînant mécaniquement à laquelle même les lumineuses Patricia Clarkson et Romola Garai peinent à donner un semblant d'âme lors de leurs trop courtes apparitions.

Manon Dumais Lire la critique complète

La Presse

Acceptable
Lire la critique

Malgré les efforts que mettent les artisans pour créer un climat empathique, le spectateur reste indifférent au sort commun des deux héros. Voilà bien le drame d'un film qui assume pourtant pleinement son caractère romantique.

Marc-André Lussier Lire la critique complète

USA Today

Extraordinaire
Lire la critique

The inspired casting of Hathaway and Sturgess makes the story all the more emotionally engaging.

Claudia Puig Lire la critique complète