réalisateur

studios

  • 1492 Pictures
  • DreamWorks
  • Participant Media

distributeur

  • Walt Disney Pictures Canada

Bandes-annonces & Images

Revues de presse

Médiafilm

Lire la critique

Au-delà des jolies couleurs à l'image, la réalisation de Taylor s'avère en outre franchement banale. Le film tire cependant profit d'une brochette d'actrices extrêmement talentueuses.

Médiafilm Lire la critique complète

The New York Times

Lire la critique

Save for Ms. Davis's, however, the performances are almost all overly broad, sometimes excruciatingly so, characterized by loud laughs, bugging eyes and pumping limbs.

Manohla Dargis Lire la critique complète

Cinema Blend

Lire la critique

A fantastic, beautiful period piece featuring amazing turns by every member of its ensemble cast, Tate Taylor's The Help is a great way to close out the summer season and begin the prestige-loaded fall.

Eric Eisenberg Lire la critique complète

Joblo.com

Lire la critique

I'd say the performances by Davis, Tyson, and Spencer are what make The Help a really worthwhile film, as without them, I doubt I'd be giving this a recommendation.

Chris Bumbray Lire la critique complète

The Hollywood Reporter

Lire la critique

Where The Help succeeds magnificently though is in character portraits by actresses Viola Davis and Octavia Spencer.

Kirk Honeycutt Lire la critique complète

Rolling Stone

Lire la critique

A deeply touching human story filled with humor and heartbreak is rare in any movie season, especially summer. That's what makes The Help an exhilarating gift.

Peter Travers Lire la critique complète

Lecinema.ca

Lire la critique

Mélodrame sur le racisme survenu aux États-Unis au courant des années 1960, The Help séduit amplement avec ses structures classiques et ses belles comédiennes parfaitement dirigées.

Martin Gignac Lire la critique complète

Voir

Lire la critique

Dans certaines scènes, on sent bien l'insoutenable tension de l'époque, mais trop souvent, ce sont les robes des actrices, lesquelles se déclinent dans les couleurs les plus pimpantes, qui prennent le dessus.

Manon Dumais Lire la critique complète

The Gazette

Lire la critique

A little more conflict could have given this film the edge it needed, but real arguing can get truly political, and that’s a dangerous thing - so all the real content, all the real history, is put on the beautifully recreated period back burner where it simmers, and eventually evaporates.

Katherine Monk Lire la critique complète

USA Today

Lire la critique

And fans of the best-selling novel can rest easy: the warmly engaging book has been made into an equally affecting movie.

Claudia Puig Lire la critique complète