réalisateur

studios

  • Cloud Eight Films
  • Decibel Films
  • Legendary Pictures
  • Management 360
  • The Mark Gordon Company
  • Scott Rudin Productions

distributeur

  • Universal Pictures

Bandes-annonces & Images

Revues de presse

Médiafilm

Lire la critique

D'entrée de jeu, on reconnaît dans cette allégorie biographique l'esprit aiguisé et le débit verbomoteur du scénariste Aaron Sorkin (The Social Nerwork, les séries The West Wing et The Newsroom). Celui-ci fait de l'homme d'affaires le plus craint de ses proches et le plus admiré de la planète le creuset d'une réflexion brillante, toujours d'actualité, sur le pouvoir et la vertu.

Martin Bilodeau Lire la critique complète

Variety

Lire la critique

For those who subscribe to the generally held view that the late co-founder of Apple was both an iconic visionary and a monster with a silicon chip where his heart should be, rest assured that writer Aaron Sorkin, director Danny Boyle and star Michael Fassbender have given their subject the brilliant, maddening, ingeniously designed and monstrously self-aggrandizing movie he deserves. 

Justin Chang Lire la critique complète

Joblo.com

Lire la critique

Boyle proves to be a very inspired choice to helm the film; it ends up being a little less hyperkinetic than we're used to with him. Using three different formats to bring each act to life (the first act was shot on 16mm, the second 35mm and the third DV), Boyle allows Sorkin's script and his dynamic cast to lead the way, only occasionally inserting stylistic flourishes such as having type appear on screen or stock footage project in the background.

Eric Walkuski Lire la critique complète

Rolling Stone

Lire la critique

Cheers to master filmmaker Danny Boyle (Slumdog Millionaire, Trainspotting, 127 Hours) for directing Sorkin's three-act play with the hurtling speed of a white-knuckle thriller. 

Peter Travers Lire la critique complète

Séquences

Lire la critique

Quant aux interprètes, tous, sans exceptions, s'avèrent magnifiques. Sans oublier Michael Fassbender, l'un des plus charismatiques et des plus versatiles de sa génération. Son Steve Jobs restera longtemps dans notre mémoire.

Élie Castiel Lire la critique complète

Agence QMI

Lire la critique

Fidèle à lui-même, Danny Boyle offre un long métrage extrêmement rythmé, la musique de Daniel Pemberton, de même que le débit des répliques d'Aaron Sorkin venant appuyer ce sentiment constant de course folle. 

Isabelle Hontebeyrie Lire la critique complète

Séquences

Lire la critique

Mise en scène classique mais expressive , distribution de grande qualité dominée de bout en bout par un fabuleux Michael Fassbender, véritable merveille en terme d'écriture et d'efficacité narrative: Steve Jobs est l'une des plus passionnantes propositions que le cinéma américain a offert cette année.

Sami Gnaba Lire la critique complète

The Hollywood Reporter

Lire la critique

Racing in high gear from start to finish, Danny Boyle's electric direction temperamentally complements Sorkin's highly theatrical three-act study, which might one day be fascinating to experience in a staged setting.

Todd McCarthy Lire la critique complète

The Wrap

Lire la critique

The result is a movie that feels like a series of beautifully and meticulously crafted tiles in a half-finished mosaic; you can admire the pieces but still come away feeling like you've been deprived of the whole.

Alonso Duralde Lire la critique complète

Entertainment Weekly

Lire la critique

In Danny Boyle's kaleidoscopic new biopic, Steve Jobs, he's both: equal parts beautiful mind and bully.

Chris Nashawaty Lire la critique complète

Cinema Blend

Lire la critique

The Steve Jobs film we want, and deserve.

Nick Romano Lire la critique complète

La Presse

Lire la critique

La réalisation de Boyle, toujours à l'avenant et s'adaptant selon les époques, est d'un dynamisme incroyable. Qui rappelle même parfois Birdman: Or (The Unexpected Virtue of Ignorance) sur le plan formel.

Marc-André Lussier Lire la critique complète

Rogerebert.com

Lire la critique

This a super-Sorkiny Aaron Sorkin script - full of the kind of well-timed zingers and clever turns of phrase that never occur to us in real life.

Christy Lemire Lire la critique complète