réalisateur

producteur

studios

  • Fox Searchlight Pictures
  • Pacific Standard

distributeur

  • 20th Century Fox

Bandes-annonces & Images

Revues de presse

Médiafilm

Lire la critique

Comme quoi, si Vallée ne se réinvente pas, il met en pratique, simplement mais avec brio, ce qu'il sait faire de mieux depuis C.R.A.Z.Y.

Martin Bilodeau Lire la critique complète

Rogerebert.com

Lire la critique

Ultimately, I decided to forgive most of the hints of miscasting after being brought to tears by an unexpectedly beautiful moment provided by a young boy strolling the trail with his grandmother as he serenades Strayed with a heartbreaking rendition of ''Red River Valley.'' Even when Wild occasionally stumbles, it gets back on track with relative ease.

Susan Wloszczyna Lire la critique complète

Entertainment Weekly

Lire la critique

Wild isn't a perfect film. The ending is abrupt: When the hike's over, so is the movie. And some of the interior monologues run on a bit. But those are small quibbles. Vallée has taken a contemplative book where, frankly, very little happens and transformed it into a gut-punching drama.

Tina Jordan Lire la critique complète

Rolling Stone

Lire la critique

Under the keen-eyed direction of Jean-Marc Vallée (...), Wild emerges as an exciting, elemental adventure that takes you places you don't see coming.

Peter Travers Lire la critique complète

Cinéfilic

Lire la critique

La beauté des paysages et la réalisation fluide de type méditative sont remplacées par une mise en scène plus tape-à-l'œil, ponctuée de mélodies inégales et très peu subtiles.

Martin Gignac Lire la critique complète

Séquences

Lire la critique

Reese Witherspoon, en tant que productrice, a trouvé en Jean-Marc Vallée un réalisateur qui a pu amener une vision syncrétique à la sienne et obtenir d'elle une interprétation juste de tous les instants pour que ce journal marché et écrit sur une longue distance devienne un ode à la nature plus grande que l'humain.

Luc Chaput Lire la critique complète

Cinémaniak.net

Lire la critique

L'ensemble se regarde donc  comme un très joli film à la saveur d'une rédemption féminine extrêmement attachante. C'est à la fois un biopic et un roadmovie. À la fois une aventure et un album de voyage…

Syril Tiar Lire la critique complète

Cinema Blend

Lire la critique

Ultimately, though, Wild is an emotional, physical, psychological and spiritual tour de force for leading actress Reese Witherspoon, and her spectacular turn should have her at the front of the current Oscar race in her particular field. 

Sean O'Connell Lire la critique complète

Joblo.com

Lire la critique

Wild winds up being another exceptionally strong TIFF entry in a year full-of them. (...)It's a very good film, and one that will likely garner Witherspoon a lot of credit (...).

Chris Bumbray Lire la critique complète

The Hollywood Reporter

Lire la critique

The film has unmistakable parallels to Sean Penn's movie, Into the Wild, and if this story is ultimately more uplifting, we always feel that Cheryl Strayed is just a few beats away from catastrophe.

Stephen Farber Lire la critique complète

Variety

Lire la critique

While Wild will surely be praised in the coming months for having a strong, well-written, flesh-and-blood female at its center, it's to the film's credit that it wears this badge of honor with a lightness that in no way undermines its sincerity.

Justin Chang Lire la critique complète

Volture

Lire la critique

Wild has a fair number of product placements, some well earned.

David Edelstein Lire la critique complète

The Wrap

Lire la critique

In less sensitive hands, Wild could have easily wound up being an Oprah's Book Club episode writ large, but Hornby, Vallée, Witherspoon and Dern lead the charge in taking the material to a higher elevation.

Alonso Duralde Lire la critique complète

La Presse

Lire la critique

Il y a même quelque chose de très émouvant dans cette manière d'évoquer la façon qu'a choisie cette femme pour se remettre en piste.

Marc-André Lussier Lire la critique complète

24imag

Lire la critique

Lorsque la mise en scène valide intelligemment cette exclusion, en filmant bien davantage les visages que le paysage, elle atteint une vérité qu'aucune citation ou extrait de musique ne sauraient exprimer (...).

Céline Gobert Lire la critique complète