réalisateur

studios

  • AI-Film
  • Lava Bear Films

distributeur

  • Universal Pictures

Bandes-annonces & Images

Revues de presse

Médiafilm

Lire la critique

Ce manque de cohérence narrative amoindrit du reste la force dramatique du coup de théâtre final. Dans son vrai premier rôle au cinéma, Natalie Dormer a beaucoup de présence, à défaut de toujours convaincre.

Louis-Paul Rioux Lire la critique complète

Rogerebert.com

Lire la critique

For a while, The Forest defies expectations.

Mark Dujsik Lire la critique complète

Variety

Lire la critique

Natalie Dormer plays an American searching for her twin sister in Japan's Aokigahara forest in this cut-rate horror-thriller.

Justin Chang Lire la critique complète

The Hollywood Reporter

Lire la critique

Audiences unfamiliar with this legacy may initially find The Forest's imitative stylistic flourishes intriguing, although first-time feature director Jason Zada and his trio of screenwriters spurn most of the genre’s rich legacy.

Justin Lowe Lire la critique complète

Joblo.com

Lire la critique

While The Forest is no worse than your average studio horror film; it's still quite sluggishly paced and too unimaginative to recommend as anything more than a slightly passable time waster on a streaming service. 

Chris Bumbray Lire la critique complète

The Wrap

Lire la critique

There's barely a scare to be found in this tale of a woman searching for her sister in an infamous Japanese suicide locale.

Alonso Duralde Lire la critique complète

Volture

Lire la critique

The Forest is a fairly dumb movie, but dumb movies, experience shows us, can often be quite scary.

Bilge Ebiri Lire la critique complète

Cinema Blend

Lire la critique

Decidedly spooky in places, The Forest is a good showcase for Natalie Dormer as a leading lady but fails to build upon its promise. It's not terrible, but still leaves you ultimately unsatisfied.

Greg Wakeman Lire la critique complète

Entertainment Weekly

Lire la critique

The Forest doesn’t know if it's a supernatural thriller, a story about repressed childhood darkness, or an eerie doppelganger mystery.

Christian Holub Lire la critique complète

La Presse

Lire la critique

Puis, dans le dernier tiers du film, tout bascule: le récit - qui commence à s'étirer inutilement - prend soudainement une tangente invraisemblable, comme si les producteurs avaient charcuté le scénario. Coup de théâtre, la finale, abracadabrante, laisse le spectateur perplexe et déçu.

Catherine Schlager Lire la critique complète