réalisateur

producteur

studios

  • Amblin Entertainment
  • Silver Pictures
  • Paramount Pictures
  • Warner Bros. Pictures
  • Scott Rudin Productions

distributeur

  • Warner Bros. Canada

Bandes-annonces & Images

Revues de presse

Médiafilm

Lire la critique

Cette adaptation sensible du best-seller de Jonathan Safran Foer séduit surtout par la performance envoûtante du petit Thomas Horn, vraiment exceptionnel dans la peau d'un enfant volubile, surdoué, emmuré dans sa condition.

Martin Bilodeau Lire la critique complète

Cinema Blend

Lire la critique

With its occasional flashes of honesty Extremely Loud and Incredibly Close mostly proves that Foer's source material is solid, that the author wove a tricky and dense story that added up to something; by condensing it and excising many elements, Daldry has untangled a substantial knot that needed to stay exactly the way it was.

Katey Rich Lire la critique complète

The Hollywood Reporter

Lire la critique

An emotionally potent, noticeably literary story of a precious boy's reaction to his father's death on 9/11.

Todd McCarthy Lire la critique complète

Agence QMI

Lire la critique

Le long métrage de Stephen Daldry est intelligent, raisonné, profond et stimulant.

Bruce Kirkland Lire la critique complète

La Presse

Lire la critique

Le cinéaste Stephen Daldry connaît les ficelles qui font jaillir la source des pleurs (The Hours, The Reader) et n'hésite pas à tirer dessus, s'ensuivant de soudaines explosions d'émotion, accès soulignés par les mélancoliques envolées de piano du compositeur Alexandre Desplat et par une narration du jeune héros qui paraît appuyée et superflue.

Aleksi K. Lepage Lire la critique complète

Joblo.com

Lire la critique

Overall, Extremely Loud and Incredibly Close is a very emotionally satisfying film, and something that manages to be life-affirming despite dealing with one of the more tragic events of our generation.

Chris Bumbray Lire la critique complète

Lecinema.ca

Lire la critique

Le récit, à la fois drôle et dramatique, captive malgré de légères baisses de régime et une finale appuyée. Les thèmes happent et bouleversent, au même titre que toutes ces rencontres qui sont effectuées.

Martin Gignac Lire la critique complète

Rolling Stone

Lire la critique

Solidly crafted, impeccably acted and self-important in the way that Oscar loves, Extremely Loud is also incredibly close to exploitation.

Peter Travers Lire la critique complète

USA Today

Lire la critique

Unfortunately, the film's contrivances undermine his efforts. Screenwriter Eric Roth's adaptation leaves out large swaths, dropping key characters and radically changing the behavior of others. Alexandre Desplat's swelling score grows overbearing.

Claudia Puig Lire la critique complète

The New York Times

Lire la critique

In truth, Extremely Loud & Incredibly Close isn’t about Sept. 11. It's about the impulse to drain that day of its specificity and turn it into yet another wellspring of generic emotions: sadness, loneliness, happiness. This is how kitsch works.

Manohla Dargis Lire la critique complète