Bandes-annonces & Images

Revues de presse

Médiafilm

Pauvre
Lire la critique

Les interprètes déçoivent eux aussi. Kristen Stewart manque d'expressivité et Robert Pattinson apparaît un brin somnambule. Toutefois, c'est Taylor Lautner qui irrite le plus par son jeu horriblement faux.

François Lévesque Lire la critique complète

Cinema Blend

Très bon
Lire la critique

It's not that the directors should have made fun of Stephenie Meyer's source material or discounted fan passion for the books, but at some point someone needed to acknowledge that this is a story about hormonal teenagers with superpowers, and maybe it could be romantic and a little funny at the same time.

Katey Rich Lire la critique complète

Cinema Blend

Bon
Lire la critique

Twilight: Eclipse works well enough, but what are we watching? It's really just an endless conversation about an immature, moody, generally unlikable, teenage girl's feelings. In a world without money to be made, maybe that wouldn't have deserved three full movies. Please Bella, grow up.

Josh Tyler Lire la critique complète

The New York Times

Lire la critique

If there is a bit more humor on display here - some of it evidence that an element of self-conscious self-mockery is sneaking into the franchise - there is also more violence, and, true to the film's title, a deeper intimation of darkness. What there isn't, as usual, is much in the way of good acting, with the decisive and impressive exception of Ms. Stewart, who can carry a close-up about as well as anyone in movies today.

A. O. Scott Lire la critique complète

The Los Angeles Times

Lire la critique

But just when you think everything is going to come apart at the seams, someone remembers the money shot, and the screen fills with those fine-boned faces of Edward and Bella, the music soars and, gulp, they … tune in next time kids, this soap opera's a long way from over.

Betsey Sharkey Lire la critique complète

The Gazette

Acceptable
Lire la critique

But enough of the endless, ultra-close-up moments of adolescent angst shared between them all in efforts to resolve their emotional conundrum. Both men adore Bella, though from Stewart's sullen one-note performance here it's hard to know why.

John Griffin Lire la critique complète

Variety

Lire la critique

Eclipse feels the most cinematic of the series so far, taking scenes out of the lunchroom and Swan house as much as possible. Slade shares Hardwicke's aesthetic of using dramatic aerial photography to give the otherwise intimate tale a more epic sweep, and expands on it by repeatedly lining up the various clans like the subjects of a Vanity Fair cover.

Paul Debruge Lire la critique complète

Ruefrontenac.com

Acceptable
Lire la critique

Si les tribulations de notre triangle amoureux nous donnent plus souvent qu'autrement le goût de bâiller et que les dialogues sont toujours aussi prévisibles (et parfois risibles), les scènes d'action sont, ici, nettement plus réussies que dans les deux premiers films. Les séquences de bagarres entre les nouveaux vampires et les Cullen et les loups-garous sont joliment chorégraphiées, tout comme les scènes de poursuites dans la forêt.

Maxime Demers Lire la critique complète

Lecinema.ca

Bon
Lire la critique

Sans doute qu'il est normal d'être perdu à l'adolescence, mais de là à englober la majorité des dialogues de phrases douteuses? Au moins l'humour se veut plus présent que dans le précédent volet, ce qui est toujours ça de pris.

Martin Gignac Lire la critique complète

Voir

Pauvre
Lire la critique

De fait, ce troisième volet ne fait que rabâcher platement les scènes d'amour et de jalousie des deux premiers (oh là là, les dialogues insignifiants et risibles!), alors que les scènes de combat ne sont guère spectaculaires et encore moins sanguinolentes.

Manon Dumais Lire la critique complète

La Presse

Bon
Lire la critique

David Slade a su, chaque fois qu'il en a eu l'occasion, donner du nerf à cette histoire où beaucoup (trop) de choses passent par les dialogues. La scène d'ouverture, où un adolescent est attaqué par une «ombre» que l'on devine être Victoria, laisse d'ailleurs présager un long métrage plus sombre que les précédents.

Sonia Sarfati Lire la critique complète

USA Today

Acceptable
Lire la critique

The huge contingent of girls - and women with girlish fantasies - who liked the first two movies will doubtless enjoy Eclipse. But this third go-round won't make Twihard converts of the rest of us.

Claudia Puig Lire la critique complète