Réalisation

Scénarisation

studios

  • 1984 Private Defense Contractors
  • Di Bonaventura Pictures
  • Endgame Entertainment

distributeur

  • Les Films Séville

Bandes-annonces & Images

Revues de presse

Médiafilm

Bon
Lire la critique

Porté par des mouvements de caméras élégants et précis, à la fois enveloppants et angoissants, le récit ménage de nombreuses surprises, mais aussi un coup de théâtre qui risque de faire ricaner quelques spectateurs.

Louis-Paul Rioux Lire la critique complète

Cinema Blend

Très bon
Lire la critique

If Soderbergh is indeed retiring, this will be his swan song in the movie theaters, and a not entirely inappropriate one-- the crisp digital cinematography, fine performances and air of cynicism about the modern world are perfectly Soderberghian.

Katey Rich Lire la critique complète

Canoë

Bon
Lire la critique

Il n'y a pas à dire, l'emballage est superbe et hyper léché, mais le cadeau, lui, l'est beaucoup moins.

Isabelle Hontebeyrie Lire la critique complète

The New York Times

Lire la critique

I don't want to say too much more, since while the plot may be predictable (and more than a little preposterous) in retrospect, Mr. Soderbergh handles it brilliantly, serving notice once again that he is a crackerjack genre technician.

A. O. Scott Lire la critique complète

Voir

Bon
Lire la critique

Comment résister à ce thriller aussi troublant que divertissant?

Manon Dumais Lire la critique complète

Rolling Stone

Très bon
Lire la critique

Soderbergh has sent out Side Effects with a memorable sting in its tail. There is a side effect to this movie, but it's one that I think most film junkies can live with: You can't get it out of your head.

Peter Travers Lire la critique complète

Joblo.com

Bon
Lire la critique

I don't fault it for trying to be nimble with its twists, but there is such a thing as one (or two or three) twist too many.

Eric Walkuski Lire la critique complète

The Hollywood Reporter

Lire la critique

Steven Soderbergh's final feature (for a while, anyway) is a lushly made but unconvincing thriller with a serious overlay about the dangers of prescription drugs.

Todd McCarthy Lire la critique complète